Förändringar av erbjudandet - Tilläggsmemorandum

På grund av finsk lagstiftning har förutsättningarna i den pågående finska nyemissionen i Ahola Transport förändrats. Det innebär i korthet att den nu avser A-aktier, istället för de inledningsvis erbjudna svenska depåbevisen.

Med anledning av denna förändring förlängs teckningstiden i den finska emissionen till och med den 12 juni 2015. Tilläggsprospekt i Finland kommer att publiceras senast den 27 maj. För att undvika att olika värdepapper utgivna av samma bolag kommer att upptas till handel, har det beslutats att även de som tecknar i den svenska nyemissionen kommer att erhålla A-aktier i Ahola Transport.

Teckningskursen i den svenska emissionen påverkas inte. För teckningskursen 10,72 SEK erhålls således en aktie i stället för tidigare ett depåbevis. Handel i Aholas A-aktie på Aktietorget kommer att bedrivas på samma sätt som tidigare presenterats, och sker i SEK.

Det informationsmemorandum som publicerades av styrelsen för Ahola Transport med anledning av den svenska nyemissionen är således fortfarande giltigt, med den förändringen att ordet ”depåbevis” skall ersättas med ”A-aktie” eller ”aktie”. Vidare kommer bolagsordningen att kompletteras i och med ett avstämningsförbehåll, då Ahola Transport, genom slopandet av depåbevisen, fortsättningsvis kommer att vara ett avstämningsbolag.

Som tidigare meddelats har den pågående svenska emissionen lett till att spridningskravet för notering av Bolagets aktie vid Aktietorget har uppnåtts. Även lägsta beloppsgränsen har passerats. I syfte att skapa samma förutsättningar för investerarna i Sverige och Finland har dock styrelsen i Ahola Transport beslutat att ytterligare förlänga den svenska emissionen till och med den 12 juni 2015.

Informationsmemorandum och anmälningssedlar för svenska investerare kan laddas ner från www.eminova.se och www.aktietorget.se. Kunder i Nordnet hänvisas till instruktioner tillgängliga vid inloggning till Nordnets internettjänster.

För ytterligare information, kontakta:

Hans Ahola                                                                                     Rickard Snellman
Verkställande Direktör                                                                      Business Controller
Tel: +358207475111                                                                         Tel: +358 444494228

hans.ahola@aholatransport.com                                                        rickard.snellman@aholatransport.com