– ÅTGÄRDER EFTER KVARTALSRAPPORT JAN-MARS

(NGM:AIK B)

Med anledning av den rapport som presenterades i kvartal ett finns anledning till förtydligande avseende bolagets egna kapital och eventuella åtgärder. Bolagets egna kapital understiger 50 procent av det registrerade aktiekapitalet vilket medför att kontrollbalansräkning skall och har upprättats.

Bolaget har upprättat en kontrollbalansräkning i enlighet med bestämmelserna i Aktiebolagslagen. Kontrollbalansräkningen utvisar att det egna kapitalet överstiger 50 procent av det registrerade aktiekapitalet.

Åtgärder är sedan tidigare vidtagna för att få ekonomin i balans vilket har kommunicerats i tidigare rapporter. Verksamhetens natur medför negativt resultat med minskat eget kapital som följd under första kvartalet och det bör tydliggöras att den intäktsbringande verksamheten i form av allsvenska matcher genomförs under de kvartal 2-4 vilket medför matchintäkter, sponsorintäkter, intäktsföring av periodiserade årskortsintäkter etc. Resultatet enligt plan från andra kvartalet och framåt medför att det egna bokförda kapitalet bedöms återställas.

För mer information, vänligen kontakta:

Annela Yderberg, VD, AIK Fotboll AB

Tfn: 070-4311262