AIK Fotboll AB har tecknat avtal om ny hemmaarena

AIK Fotboll har tidigare tillkännagivit att Arenapanelen och styrelserna i AIK Fotboll AB och AIK Fotbollsförening enats om att rekommendera Swedbank Arena som hemmaarena för AIK Fotbolls herrlag från 2013. Rekommendationen fick också stöd av AIK Fotbollsförenings medlemmar och därmed beslutades att ingå ett avtal med Sweden Arena Management avseende ny hemmaarena från 2013.

Avtal har förhandlats fram och parterna har nu tecknat ett tioårsavtal där AIK Fotboll AB har möjlighet att senast den 30 september 2012 säga upp avtalet till upphörande per den 31 december 2017.

- Det har varit ett tufft och intensivt arbete att få avtalet på plats, men det har lönat sig att ta sig den tid som har behövts. Det blir början på en ny epok för AIK Fotboll att flytta till Swedbank Arena, säger Johan Strömberg, ordförande AIK Fotboll AB.

- Avtalet och de nya faciliteter som kommer med Swedbank Arena innebär att vi har möjlighet att öka våra matchintäkter avsevärt. Vi är mycket nöjda med det avtal vi har tecknat och även om vi nu fokuserar på den här säsongen så ser vi fram emot att komma till den nya arenan, säger Annela Yderberg, vd AIK Fotboll AB.

I dagsläget är planen att AIK spelar hela säsongen 2012 på Råsunda och blir hyresgäst på Swedbank Arena från den 1 januari 2013.

Johan Strömberg, ordförande AIK Fotboll AB, 070-510 57 75

Annela Yderberg, vd AIK Fotboll AB, 070-431 12 62

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2011 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med Akropolis IF, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.