AIK Fotboll AB har tillfälligt utökat checkkredit under sommarens transferfönster

AIK Fotboll AB har sedan tidigare en beviljad checkkredit med  limit på 2 miljoner kronor. I syfte att möta de in- och utbetalningar som normalt uppkommer under ett transferfönster samt för att skapa optimala förutsättningar för spelartransfers under denna period har AIK Fotboll ansökt och fått beviljad en utökad limit på 11 miljoner kronor. Den utökade limiten gäller fram till och med den 30 september.

Vi har inför sommarens transferfönster ett behov av en utökad kredit kommenterar AIK Fotbolls Finansdirektör Håkan Strandlund. Krediten kommer att ge AIK Fotboll optimala förutsättningar för spelartransfers samt stabiliserar vår kassa under en period där likviditeten kan variera till följd av höga in- och utbetalningar kopplade till spelartransfers. Den tillfälliga krediten upphör per den 30 september. Likviditeten under det kommande kvartalet kommer att påverkas positivt av inbetalningar från spelarförsäljningar som genomförts under tidigare transferfönster som förfaller till betalning under perioden.

Håkan Strandlund, Finansdirektör AIK Fotboll AB
Mobil: 0768 – 524 124
E-post: hakan.strandlund@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.