AIK FOTBOLL AB OCH ÅBRO BRYGGERI SKRIVER NYTT AVTAL

(NGM:AIK B)

AIK Fotboll AB och Åbro Bryggeri har tecknat ett nytt samarbetsavtal. Det nya avtalet sträcker sig över fem år och innebär att Åbro därmed fortsätter att vara AIK:s huvudsamarbetspartner och kommer under de kommande åren, precis som tidigare, bland annat att synas på AIK:s matchtröja.

Avtalet med Åbro Bryggeri är det största enskilda sponsoravtalet i AIK Fotbolls historia och AIK Fotboll är mycket glada och stolta över att samarbetet med Åbro - ett samarbete som pågått sedan början av 1990-talet - fortsätter i ytterligare minst fem år till.

- Att Åbro Bryggeri skriver på ett nytt utökat och långsiktigt huvudsponsoravtal med AIK Fotboll känns väldigt roligt och viktigt. Vi har tillsammans hittat en bra form för exponering och aktiviteter som passar Åbro väl. Åbro har precis som många andra av våra samarbetspartners identifierat att AIK Fotboll är ett lag som är väl bevakat i media och som har en stor och trogen publik, detta gäller såväl på Råsunda som i övriga delar av landet. Åbro är en viktig strategisk partner till AIK Fotboll, det bevisas inte minst med att de nu väljer att satsa ytterligare resurser till supporterrelaterade frågor som är av yttersta vikt för AIK Fotboll och för svensk fotboll, säger Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknadschef på AIK Fotboll.

- AIK är det allsvenska lag som syns mest i medierna. Detta i kombination med att vi på Åbro har varit med sedan 90-talet och att AIK har Sveriges trognaste publik så såg vi det som en självklarhet att fortsätta fem år till, säger Henrik Dunge, vd för Åbro.

- En förutsättning för vårt samarbetsavtal med AIK Fotboll är att det är en klubb som både tar ett stort ungdomsansvar, ett stort ansvar för supporterrelaterade frågor och därtill spelar en rolig och vinnande fotboll, avslutar Henrik Dunge.

Åbro Bryggeri samarbetar även med AIK Fotboll för en positiv supporterkultur. Den 17 september 2010 tillsatte AIK Fotboll, tillsammans med Åbro, en befattning för att aktivt arbeta för en sund värdegrund och en positiv supporterkultur. Läs mer på www.aikfotboll.se.

Henrik Dunge, VD Åbro Bryggeri

Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknadschef på AIK Fotboll AB