AIK FOTBOLL AB OCH MALMÖ AVIATION TECKNAR SAMARBETSAVTAL

(NGM:AIK B)

AIK Fotboll och Malmö Aviation har tecknat ett nytt 2 årigt samarbetsavtal. Avtalet innebär att Malmö Aviation blir officiell samarbetspartner till AIK Fotboll och att AIK:s A-lag, herrar, flyger med bolaget till och från utvalda bortamatcher.

Grunden till det nya tvåårsavtalet mellan AIK Fotboll och Malmö Aviation är att A-laget Herrar har valt att effektivisera sina resor till och från bortamatcher. Det vill säga att dessa görs med flyg matchdag. A-laget kommer bland annat att resa med flyg när de spelar i Malmö, Helsingborg, Trelleborg och till alla matcher i Göteborg.

- Det känns väldigt bra för oss kring laget att AIK och Malmö Aviation slutit detta avtal. Vi är glada att vi på så sätt kan flyga till och från bortamatcher på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt, säger Björn Wesström, sportchef AIK Fotboll.

Avtalet innebär att Malmö Aviation blir officiell samarbetspartner till AIK Fotboll och att företaget blir en aktiv partner inom AIK Fotbolls företagsnätverk – Nätverket.

- Vi är glada att Malmö Aviation blir en officiell samarbetspartner till AIK Fotboll då detta är ett bra sätt för A-laget att resa till och från matcher. Vi hoppas och tror också att Malmö Aviation, genom samarbetet, kommer att hitta en ny intressant grupp privatresenärer. Det är även roligt att Malmö Aviation blir en del av AIK Fotbolls företagsnätverk, Nätverket, säger Johan Cederbrant Marknadschef AIK Fotboll.

- Vi är stolta över att Sveriges största idrottsförening AIK Fotboll väljer oss som samarbetspartner. Ett av våra nyckelord är att erbjuda resenärerna tidseffektiva resor och då nu AIK:s A-lag herrar flyger med oss till och från vissa bortamatcher hoppas vi kunna hjälpa dem på traven till bra matchresultat, säger Håkan Wahlström, försäljningschef på Malmö Aviation.

För mer information, vänligen kontakta:

AIK Fotboll AB

Sophie Josefsson, kommunikationschef