AIK FOTBOLL AB OCH PEAB FÖRLÄNGER SITT SAMARBETE

AIK Fotboll och Peab förlänger sitt sponsorsamarbete. Det nya avtalet är på ett år och innebär att Peab bland annat fortsättningsvis kommer att exponeras på AIK Fotbolls herr-, dam- och ungdomslags matchtröjor samt i AIK Fotbolls olika marknadsföringskanaler.

- Vi är mycket glada att Peab väljer att förlänga sitt samarbete med oss. Vi har tillsammans med Peab arbetat fram en bra mix för exponering och aktiviteter som passar oss båda på ett mycket bra sätt. Peab har precis som många andra av våra samarbetspartners identifierat att AIK är ett lag som är väl bevakat i media och som har en stor och trogen publik. Peab är en av AIK Fotbolls tre huvudsponsorer och betyder därmed mycket för vår verksamhet på alla nivåer, säger Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknadschef AIK Fotboll.

AIK Fotboll och Peab har samarbetat sedan 2006 och det nya avtalet innebär en förlängning med ett år.

- Vi ser AIK Fotboll som en fortsatt intressant och framgångsrik samarbetspartner. Klubben har en mycket intressant elit- och ungdomsverksamhet som ligger i framkant i Sverige och vid sidan av fotbollen tar AIK ett betydelsefullt socialt ansvar, säger Peabs vice VD Mats Johansson.

- Att AIK Fotboll även stämmer väl in i Peabs sponsorpolicy där lagidrott med engagemang, kvalitet och bred ungdomsverksamhet premieras är en extra fjäder i hatten för vår verksamhet, avslutar Johan Cederbrant.

Peab är en av AIK Fotbolls tre huvudsamarbetspartners.

Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknadschef, AIK Fotboll AB

Telefon: 08-735 96 58 / 070-431 12 58