AIK FOTBOLL AB OCH PEAB FÖRLÄNGER SITT SAMARBETE

(NGM:AIK B)

AIK Fotboll och Peab förlänger sitt sponsorsamarbete. Det nya avtalet är på ett år och innebär att Peab bland annat fortsättningsvis kommer att exponeras på AIK Fotbolls herr-, dam- och ungdomslags matchtröjor samt i AIK Fotbolls olika marknadsföringskanaler.

- Vi är stolta och glada att Peab väljer att förlänga sitt samarbete med oss och därmed vill vara med under vår kommande säsong med försvarandet av två guld och spel ute i Europa. Peab är en av AIK Fotbolls tre huvudsponsorer och betyder därmed mycket för vår verksamhet på alla plan, säger Johan Cederbrant, marknadschef AIK Fotboll.

AIK Fotboll och Peab har samarbetat sedan 2006 och det nya avtalet innebär en förlängning med ett år.

- Vi ser AIK Fotboll som en fortsatt intressant och framgångsrik samarbetspartner. Klubben är välskött, framgångsrik och gör vid sidan av fotbollen ett betydelsefullt socialt arbete, säger Peabs vice VD Mats Johansson.

- Att AIK Fotboll även stämmer väl in i Peabs sponsorpolicy där lagidrott med engagemang, kvalitet och bred ungdomsverksamhet premieras är en extra fjäder i hatten för vår verksamhet, avslutar Johan Cederbrant.

För mer information, vänligen kontakta:

AIK Fotboll:

Johan Cederbrant, Marknadschef, 070-4311258

Sophie Josefsson, Kommunikationschef, 070-4311259

Peab:

Mats Johansson, vice VD Peab, 0733-37 10 11.

Niclas Brantingson, informationschef Peab, 0733-37 20 06.