AIK FOTBOLL AB UTSER ANNELA YDERBERG TILL VD OCH BJÖRN WESSTRÖM TILL SPORTCHEF

(NGM: AIK B)

AIK Fotboll AB:s styrelse har beslutat att utse Annela Yderberg till VD och Björn Wesström till sportchef i AIK Fotboll AB. Detta innebär att såväl Yderbergs som Wesströms tjänster övergår från tillförordnade till permanenta.

- Både Annela och Björn har under de här månaderna, som tillförordnade, bevisat att de uppfyller den kravprofil styrelsen eftersöker för respektive roll. Vi är övertygade om att de kommer att driva klubben framåt på ett bra sätt och i enighet med den strategi som är fastslagen. Vi är mycket glada att de båda valt att tacka ja till erbjudandet om respektive tjänst, säger Per Bystedt, styrelseordförande AIK Fotboll AB.

- Erbjudandet känns både roligt och som en stor utmaning. Jag ser mycket fram emot att få fortsätta det arbete jag har påbörjat, säger Annela Yderberg, VD AIK Fotboll AB.

- Det är med en stor lust- och ansvarskänsla som jag tackar ja till uppdraget att leda AIK:s sportsliga verksamhet som permanent sportchef, säger Björn Wesström, sportchef AIK Fotboll AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Sophie Josefsson, kommunikationschef AIK Fotboll AB

Tfn: 070-4311259