AIK FOTBOLL AB VÄRVAR FORWARD FRÅN BRASILIEN

AIK Fotboll AB har tecknat kontrakt med forwarden Antônio Flávio Aires dos Santos från den brasilianska Série A-klubben E.C. Santo André. 22-årige Antônio Flávio har spelat i E.C. Santo André sedan 2006. Det är ännu inte klart när han ansluter till truppen.

Antônio Flávio Aires dos Santos är uppväxt i Brejinho de Nazaré och har spelat i E.C. Santo André sedan 2006. Han är född 5 januari 1987, är 175 cm och väger 74 kg och kommer att ha tröja nummer 11 i AIK. Antônio Flávio har tidigare spelat i Goiânia E.C. (2003-05) och Clube Andraus Brasil (2006) innan han kom till Esporte Clube Santo André.

- Denna affär är genomförd med stor hjälp från en privat investerare. Flávios ålder, egenskaper och framför allt potential ligger i linje med den strategi vi nu har för spelare där det finns externa investeringsintressen, säger AIK:s sportchef Björn Wesström.

- Jag har både sett och träffat Flávio. Hans egenskaper är framför allt att han är bolltrygg och rörlig, han har bra tillslag med bägge fötterna. Jag ser fram mot att få honom till AIK, säger chefstränare Mikael Stahre.

Det är idag oklart när han blir spelklar för AIK i tävlingssammanhang, detta meddelas så snart han kommer till Sverige och ansluter till truppen vilket sannolikt kommer att ske i början av augusti.

Extern riskkapitalist står för investeringen.

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Wesström, sportchef

E-post: bjorn.wesstrom@aik.se

Sophie Josefsson, kommunikationschef

Tfn: 070-4311259

E-post: sophie.josefsson@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, ett damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, deltar i nationella och internationella turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med Väsby United, som spelar i Superettan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.

AIK Fotboll AB (publ), Box 1257, 171 24 Solna, Tel: +46 (0)8-735 96 50, Fax: +46 (0)8-735 96 79