AIK FOTBOLL ANSTÄLLER FÖRSÄLJNINGSDIREKTÖR FÖR AFFÄRSUTVECKLING

(NGM:AIK B)

Fredrik Lagerman tillträder som försäljningsdirektör på AIK Fotboll AB från den 1 april 2008. Han kommer närmast från Svenska Spel där han de senaste åren varit försäljnings- och marknadsansvarig för bolagets mobila spelaffär. Fredrik blir huvudansvarig för affärsutveckling av AIK:s intäktsverksamhet och nya affärer.

Fredrik har under drygt fem år spelat en aktiv roll i Svenska Spels digitala utveckling med Internetspel (svenskaspel.se) och mobilspel (mobil.svenskaspel.se) som arbetsområden. Störst fokus har dock Fredrik haft på att bygga upp Svenska Spels mobila spelaffär, såväl strategiskt, innehållsmässigt som affärsmässigt.

- Fredrik har en intressant bakgrund och kompetens som med all säkerhet kommer att tillföra vår verksamhet nytänkande och bidra till att utveckla vår intäktsverksamhet, säger Charlie Granfelt, vd AIK Fotboll AB.

Fredrik har omfattande erfarenhet av försäljning, marknadsföring och affärsutveckling från en rad andra bolag, däribland Svenska Innebandy Ligan och Kinnevik (MTG). Han var dessutom en av grundarna till Internetföretaget Yellowrent (uthyrning av europeiska semesterhus).

- När jag fick frågan om att komma till AIK var det ett ganska lätt val då jag här har den fantastiska möjligheten att förena mina affärsmässiga erfarenheter med min stora passion för idrott och då fotboll och AIK i synnerhet, menar Fredrik Lagerman.

Fredrik som är 39 år, har akademisk examen från studier i såväl Sverige som USA. Fredrik kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp.

Charlie Granfelt, VD

Tel nr: 08-735 96 60