AIK FOTBOLL BYTER EKONOMIDIREKTÖR

(NGM:AIK B)

Efter två år som ekonomidirektör på AIK Fotboll slutar Hans Christopher ”HC” Toll. Under hans tid i bolaget gjorde AIK Fotboll sin senaste nyemission samt börsintroducerades på NGM Nordic Growth Market.

Hans Christopher Toll väljer att lämna AIK Fotboll efter två år på ekonomidirektörsposten.

- Det har varit roliga och intensiva år. AIK Fotboll har varit en spännande arbetsgivare och jag har utvecklats mycket som person – både inom arbetet och inom fotbollskunnandet - men jag känner nu att det är dags för mig att gå vidare, säger HC Toll.

Förutom arbetet med att sätta AIK Fotboll på börsen, har HC under sin tid i bolaget bland annat hunnit med att skapa väl fungerande rutiner för ekonomisk kontroll och styrning, prognoser och analysstrukturer.

- Vi tycker det är tråkigt att HC slutar, han har varit en viktig del i arbetet att skapa det nya, börsmässiga AIK Fotboll. Han har gjort ett mycket bra jobb och varit en uppskattad medarbetare och vi kan bara önska honom all lycka framöver i sina kommande arbetsroller, säger VD Charlie Granfelt.

Arbetet med att rekrytera en ersättare till HC påbörjas i dagarna. Under tiden fortsätter HC Toll att fylla sin roll.

Charlie Granfelt, VD

Tel nr: 08-735 96 60

E-post: charlie.granfelt@aik.se

Sophie Josefsson, Kommunikationschef