AIK Fotboll entledigar Rikard Norling som chefstränare

AIK Fotboll har idag beslutat att Rikard Norling omgående lämnar sin roll som chefstränare för klubbens herrlag. Rikard Norling har varit chefstränare i AIK mellan 2005 och 2008 samt mellan 2016 och 2020. Det blev sammanlagt 305 tävlingsmatcher för honom som ansvarig för klubbens representationslag.

– Det känns givetvis både tråkigt och vemodigt att vi kommit fram till beslutet att avsluta samarbetet med Rikard Norling. Tyvärr har de sportsliga resultaten och den sportsliga utvecklingen under året inte alls varit i nivå med de ambitioner som AIK har vilket gjort detta beslut oundvikligt och nödvändigt. Jag vill tacka Rikard för ett mycket bra och engagerande arbete under åren som vi har arbetet tillsammans, men även för hans tidigare år i klubben. Han kommer alltid att vara ihågkommen som en av AIK:s guldtränare och vi ser fram emot att välkomna honom till Friends Arena framöver. Vi ser nu över den sportsliga organisationen gällande en ersättare och återkommer med mer information så snart detta finns, säger AIK Fotbolls sportchef Henrik Jurelius.

AIK Fotboll tackar Rikard Norling för det mångåriga arbetet som chefstränare i klubben. För en längre faktapresentation av Rikard Norling, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Henrik Jurelius, sportchef (herr) AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 02
E-post: henrik.jurelius@aikfotboll.se

Denna information är sådan som AIK Fotboll AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juli 2020 kl. 12:35 CET.