AIK Fotboll lanserar 2019 års hemmamatchtröja

Söndagen den 31 mars 2019 spelas premiären av den 95:e upplagan av Allsvenskan och AIK står inför en ny säsong på nationalarenan Friends Arena. Premiärmatchen mot Östersunds FK blir också den första matchen med klubbens nya hemmamatchtröja.

Efter succéerna med försäsongströjorna ‘1891 Black Edition’ och ‘1891 White Edition’ har AIK Fotboll på ett omfattande sätt uppmärksammats globalt och kallats “världens mest stilsäkra fotbollsklubb”. Tröjorna sålde slut på rekordtid och genererade med hjälp av klubbens huvudsponsorer stora intäkter till AIK Fotbolls CSR-arbete. När nu klubben går in i den nya säsongen i den nya matchtröjan så gör man det som regerande svenska mästare, och där årets upplaga av matchtröja ska påminna både spelare och supporter om att en omstart förvisso sker, men i ett läge där klubben utvecklats flera dimensioner. AIK Fotboll har sedan en tid lämnat en på många sätt fantastiskt glädjerik säsong bakom sig. Men säsongen lämnade i sin tur något kvar i klubben. En kollektiv känsla av att befästa sig själva i principerna som framgångsrikt grundat den känslan.

Tröjans officiella namn är '2019 AIK Vapor Match Home'. För den som vill känna autenticiteten i att bära exakt samma tröja som spelartruppen bär på fotbollsplan - då är det den här som gäller. Tröjmodellen är densamma som används av lag som FC Barcelona, Paris Saint Germain FC, Chelsea FC och AS Roma.

– Vi är mycket glada och stolta över att kunna erbjuda AIK-supportrarna denna exklusiva matchtröja och vill tacka Nike för samarbetet kring den nya tröjan. Det AIK-svarta är än mer framträdande i årets tröja och det tillsammans med nya detaljer som siffrorna ger en härlig känsla, säger AIK Fotbolls kommersielle chef Stefan Jonasson.

Den nya hemmamatchtröjan släpps fredagen den 29 mars 2019, kl 10:00 på www.aikshop.se och i AIK Shop på Friends Arena.

På denna länk finns nedladdningsbart material: http://bit.ly/AIKhome2019

OM PRODUKTEN  2019: 'AIK Vapor Match Home' har Nike VaporKnit-teknik som kombinerar andningsförmåga med rörlighet. Den slimmade passformen följer kroppens form och rörelser för maximal rörelsefrihet och komfort. Tröjan har raglanärmar som även de bidrar till en naturlig känsla. Material: 100% återvunnen polyester.

Stefan Jonasson, kommersiell chef AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 57