AIK Fotboll och Forza Football förlänger avtalet

AIK Fotboll och Forza Football har kommit överens om att förlänga det samarbetsavtal som skrevs mellan parterna under 2023. Forza Football kommer därmed fortsätta att vara officiell livescore-partner åt AIK Fotboll. Det nya avtalet sträcker sig över hela säsongen 2024.

– Vi är väldigt tacksamma för att Forza fortsätter tro på oss som partner. Via deras teknik, data och engagemang så stärks matchupplevelsen för våra besökare. Vi är även glada över att Forza valt att utöka samarbetet då man under året kommer att bidra till våra studioprogram i AIK+. Forza är med andra ord en perfekt partner för AIK Fotboll då man är med och stärker stora delar av klubben, säger AIK Fotbolls försäljningschef, Johan Westin.

– Vi är oerhört glada och stolta över vårt fortsatta samarbete med AIK Fotboll under säsongen 2024. Som Sveriges främsta livescore-app är det en självklarhet för oss att vilja ha en nära samverkan med AIK, som en av Sveriges största klubbar. Tillsammans gör vi fotbolls- Sverige bättre, säger Forza Footballs vice VD, Sevar Estivhu.

Fakta Forza Football
Forza Football kommer under herrlagets hemmamatcher att exponeras på mediakuben. Detta i syftet att presentera resultat från de övriga allsvenska matcherna som spelas samtidigt som AIK:s match eller som redan avslutats. Forza Football kommer även med sin expertis att fortsätta utveckla en förbättrad matchstatistiksida i AIK Fotbolls app AIK+.

Om Forza Football
Forza Football är det svenska techbolaget bakom den internationellt erkända och populära appen Forza Football. Forza Football ger sina användare möjligheten att följa lag, ligor, spelare och matcher med supersnabba notiser för mål, startelvor, videos och mycket mer. Forza Football har runt 2 miljoner unika användare varje månad och mer än 40% av användarna använder Forza Football dagligen. Forza Footballs rapportering täcker mer än 1 500 ligor världen över. Forza Footballs målsättning är att göra fotbollsvärlden till en bättre plats och tillgänglig för alla. Som en del i detta jobbar Forza Football för en mer jämställd fotbollsvärld, fri från homofobi och rasism. Forza Football har sedan flera år en fotbollsskola i Kambodja där hundratals barn varje vecka får gemenskap och kunskaper som även sträcker sig utanför fotbollen.

Johan Westin, Försäljningschef AIK Fotboll
E-post: johan.westin@aikfotboll.se

Sevar Estivhu, vice VD Forza Football
E-post: sevar@forzafootball.com

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.