AIK FOTBOLL OCH KAESER KOMPRESSORER FÖRLÄNGER SAMARBETET

AIK Fotboll och Kaeser Kompressorer AB har tecknat ett nytt tvåårigt samarbetsavtal.

Samarbetet mellan AIK Fotboll och Kaeser Kompressorer, som inleddes 2006, har varit framgångsrikt. Kaeser väljer därför nu att förlänga avtalet och kommer att synas på såväl herrarnas som ungdomslagens matchtröjor framöver.

Det nya samarbetsavtalet innebär bland annat att Kaeser Kompressorer blir en officiell samarbetspartner till AIK Fotboll. Märket kommer att exponeras på AIK Fotbolls - såväl herrars som ungdomslagens matchtröjor - under 2009 och 2010.

- Att Kaeser Kompressorer skriver på ett nytt utökat samarbetsavtal med AIK Fotboll känns väldigt roligt. Vi har tillsammans hittat en bra form för exponering och kundaktiviteter som passar Kaeser väl, säger Johan Cederbrant, marknadschef AIK Fotboll.

Kaeser Kompressorer kommer även i fortsättningen att synas på AIK:s hemmaarena Råsunda och genom AIK:s övriga marknadskanaler.

- Vårt mål är att bli nummer ett i Sverige, säger VD Torsten Granberg. Att lyckas nå den positionen handlar inte enbart om teknisk briljans, utan om att ta sitt ansvar. Våra kunder har ekonomi och klimat i fokus och därför utmanar vi våra konkurrenter genom att satsa på energisnålare kompressorer. Den typen av ett engagemang har fått gensvar och förklarar en del av våra framgångar.

Fotbollssponring – en medveten satsning

Med så tydliga målsättningar är det viktigt för Kaeser att synas på fler arenor än de förväntade, bland annat i sponsorsammanhang.

- Vi vill ge aktörerna i vår omvärld en upplevelse som övertrumfar våra konkurrenter, säger Torsten Granberg. Något som samtidigt är nära förknippat med de kärnvärden som ligger till grund för Kaesers varumärke; exempelvis ”tekniskt innovativt” och ”personligt engagemang”. Mötet mellan Kaeser och AIK är ett exempel på en sådan, unik upplevelse som ger ett varaktigt intryck.

För mer information, vänligen kontakta:

AIK Fotboll AB

Sophie Josefsson, kommunikationschef