AIK Fotboll och Moderna Försäkringar i nytt avtal

AIK Fotboll och Moderna Försäkringar har tecknat ett treårigt samarbetsavtal. Moderna Försäkringar är en del av Tryg – en av Nordens största försäkringskoncerner. Samarbetet innebär bland annat att AIK:s medlemmar erbjuds att teckna försäkringar där en del av premien tillfaller fotbollsklubben.

– Moderna Försäkringar är en bra och innovativ partner som erbjuder attraktiva försäkringar. Vi hoppas att många medlemmar ser en fördel i att vara med och stötta klubben samtidigt som man får sitt försäkringsbehov tillgodosett, säger Niklas Nestlander, Kommersiell chef på AIK Fotboll AB.

– Vi fortsätter att stärka vår position i Idrottssverige som en attraktiv samarbetspartner för svensk föreningsverksamhet. AIK Fotboll är ett av Sveriges starkaste varumärken och vi är stolta över att utvecklas tillsammans med dem under de närmaste åren, säger Christopher Almroth, Försäljningschef på Moderna Försäkringar.

Moderna Försäkringar är en del av Nordens näst största försäkringskoncern Tryg. Deras försäkringar erbjuds till bra priser och enkla villkor. Moderna Försäkringar erbjuder försäkringar för privatpersoner som bilförsäkring, hemförsäkring, villaförsäkring, djurförsäkring och sjuk-/olycksfallsförsäkring samt försäkringar för företag via försäkringsförmedlare.

Samarbetet mellan Moderna Försäkringar och AIK Fotboll lanseras i januari 2015 och sträcker sig över 2017.

Niklas Nestlander, Kommersiell Chef AIK Fotboll AB

070 - 431 12 58, niklas.nestlander@aik.se