AIK FOTBOLL OCH PEAB FÖRLÄNGER AVTAL

(NGM:AIK B)

Peab och AIK Fotboll, som har samarbetat sedan 2006, har skrivit på en ettårig förlängning av Peab:s huvudsponsorskap. Det nya avtalet innebär att Peab bland annat fortsättningsvis kommer att synliggöras på AIK:s herr-, dam- och ungdomslags matchtröjor. Det nya avtalet är ett ettårigt huvudsponsoravtal där Peab har en option på att förlänga avtalet ytterligare två år.

Samarbetet mellan AIK Fotboll AB och Peab Sverige AB inleddes säsongen 2006. Då ett treårigt huvudsponsoravtal slöts. Det var samma år som AIK åter var i allsvenskan. Förlängningen av avtalet omfattar aktiviteter och exponering genom alla AIK Fotbolls olika marknadsföringskanaler så som TV, Arena, Web, Web-TV, Event och andra marknadsföringskanaler. Vidare omfattar avtalet ”Skapande av affärsmöjligheter” för AIK och Peab genom AIK Fotbolls företagsgrupp - Nätverk och andra marknadsrelaterade aktiviteter i vardagen utanför den sportsliga verksamheten, men även i samband med AIK:s matcher.

- Det känns väldigt stimulerande att vi förlänger vårt huvudsponsoravtal med Peab, säger Johan Cederbrant, försäljnings- och marknadschef på AIK Fotboll AB. Peab är en aktiv samarbetspartner som varje år genomför ett antal större aktiviteter, både för sin personal och för sina samarbetspartners. Peab har en tydlig sponsorstrategi och under de inledande tre åren har vi tillsammans hittat fram till ett för båda partner mycket givande samarbete inom ett flertal områden.

Parterna ska genom detta avtal tillsammans bidra till att främja idrottens positiva utveckling, samt att främja Peabs och AIK:s anseende.

- Vi ser AIK som en intressant samarbetspartner. Klubben är välskött och väl förankrad i Solna och Stockholmsområdet, strategiskt viktiga områden för Peab. AIK gör vid sidan av fotbollen ett betydelsefullt socialt arbete, vilket är i linje med hur Peab vill arbeta, säger Peabs vice VD Mats Johansson.

Peab arbetar aktivt för att utveckla och vårda sitt varumärke. Som en del i detta arbetar Peab med utgångspunkt i särskilt framtagna grundläggande värderingar. Dessa värderingar och annan information om Peab finns tillänglig på Peabs hemsida; www.Peab.se.

AIK Fotboll arbetar aktivt för en positiv fotbollskultur – såväl internt som externt – genom AIK Stilen. Läs gärna mer på www.aikfotboll.se/aikstilen/Sidor/default.aspx

Fakta AIK Stilen

AIK Stilen i AIK Fotbollsförening – Vi spelar ihop

För några år sedan startade AIK utbildningen "Vi spelar ihop" som har genomförts bland såväl organisation som ungdomsspelare och i A-laget. Utbildningen syftar till att väcka insikt och förståelse för värdegrundande frågor och begrepp bland spelare, ledare och föräldrar, för att därigenom utveckla den sociala kompetensen hos såväl enskilda individer som hela laget. "Vi spelar ihop" är idag en del av AIK:s utbildning inom ungdomsverksamheten och är en viktig del i arbetet att motverka och förebygga företeelser som kränkningar, mobbning och våld.

AIK Stilen inom AIK Fotboll AB – Älska AIK varsamt

Då både samhällsklimatet och klimatet på läktarna har blivit tuffare samtidigt som beteendet mot personal, ledare och spelare blivit sämre på matcherna beslutade AIK att sprida AIK-Stilen även till supportrarna, genom programmet ”Älska AIK varsamt”. Genom att samarbeta med kommunen, skolorna och fältassistenter sprids budskapen bakom AIK-Stilen till barn och ungdomar runtom Stockholm. Detta görs genom att besöka och föreläsa om kamratskap och rätt vägval hos sjätteklassare i Storstockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Sophie Josefsson, kommunikationschef AIK Fotboll AB

Tfn: 070-4311259