AIK Fotboll och Stadium förlänger avtal

AIK Fotboll och Stadium offentliggör idag att de förlänger sitt avtal ytterligare fyra år, där Stadium blir ”officiell sportbutik” och samarbetspartner till klubben. Avtalet innebär, förutom att Stadium kommer synas på AIK:s matchdräkter, även bred exponering i klubbens nya hemmaarena Friends Arena.

- Stadium är en nyckelpartner till AIK Fotboll och har under åren skapat ett mervärde för både spelare och ledning. Stadium har även spelat en viktig roll i utvecklingen av vår position som ledande inom ungdomsfotbollen. Att vi förlänger vårt samarbete är kvitto på ett framgångsrikt partnerskap och vi ser fram emot att tillsammans med Stadium ta det till nya höjder, säger Niklas Nestlander, Kommersiell chef, AIK Fotboll.

AIK och Stadium har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig sedan år 2008 och i och med det nya avtalet fördjupas samarbetet, inom såväl elit- som ungdomsfotbollen, med fler gemensamma aktiveringar som engagerar och inspirerar till en aktiv, rolig och hälsosam livsstil.

- AIK Fotboll är en stark förening och en fantastik plantskola för unga fotbollstalanger. Att satsa på ungdomar är väldigt viktigt för oss samtidigt som samarbetet går helt i linje med Stadiums varumärke att förknippas med de ledande sport- och idrottsföreningar, säger Daniel Johansson, Sponsringschef för Stadium.

Avtalet omfattar såväl dam- och herrelit som ungdomsfotbollen.

Niklas Nestlander

Kommersiell chef AIK Fotboll 070-431 12 58, niklas.nestlander@aik.se

Ebba Kanekrans

PR-chef Stadium 070-953 57 60, ebba.kanekrans@stadium.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2013 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.