AIK Fotboll överens med Notar om fortsatt samarbete

AIK Fotboll meddelade den 1 december 2017 att Notar blev ny huvudsamarbetspartner till klubben. Efter två givande år tillsammans är parterna överens om att Notar fortsätter som huvudsamarbetspartner även 2020 och 2021 vilket AIK Fotboll både känner en stor glädje och stolthet över.

– Det känns otroligt roligt och stimulerande att fortsätta samarbetet med Notar och jag känner en stor stolthet över att de väljer att förlänga sitt engagemang som huvudsamarbetspartner för AIK Fotboll. Jag vill även uppmana samtliga medlemmar, aktieägare och supportrar till klubben att anlita Notar vid sin nästa bostadsförsäljning. Ett starkare Notar ger ett starkare AIK Fotboll vilket är något vi eftersträvar vid alla våra samarbeten - stora som små, säger AIK Fotbolls kommersielle chef Stefan Jonasson.

– Notar har haft två väldigt givande år tillsammans med AIK Fotboll och det ska bli jättekul att fortsätta utveckla vårt samarbete över de kommande åren. Att stödja idrotten ligger oss varmt om hjärtat och AIK Fotboll är en naturlig partner för Notar då vi delar värdegrund och har många likheter. AIK Fotboll är så mycket mer än elitverksamheten och Notars personal kommer under de kommande åren även öka engagemanget i klubbens CSR-arbete, säger Notars styrelseordförande Henrik Rundgren.

AIK Fotboll och Notar inledde sitt samarbete under AIK:s spel i den tredje kvalomgången mot portugisiska SC Braga i Uefa Europa League 2017/18 då spelarna bar Notars logga på matchtröjan. Det nya avtalets villkor ligger i nivå med det tidigare avtalet och innebär bland annat att Notar även under 2020 och 2021 kommer att sitta på framsidan av matchtröjorna för herrlaget, damlaget, juniorlagen och ungdomslagen.

Stefan Jonasson, kommersiell chef AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 57