AIK FOTBOLL SAMARBETAR MED ÅBRO BRYGGERI FÖR EN POSITIV SUPPORTERKULTUR

(NGM:AIK B)

AIK Fotboll har tillsammans med huvudsamarbetspartnern Åbro tillsatt en befattning för att aktivt arbeta för en sund värdegrund och en positiv supporterkultur.

Johan Segui, ansvarig för Merchandise i AIK Fotboll, har utsetts till ansvarig för detta arbete. Arbetet innebär delvis att Johan kommer att intensifiera arbetet med att skapa en god supporterdialog, verka för en positiv läktarkultur samt utarbeta och implementera en klar och tydlig värdegrund kring AIK Fotbolls elitverksamhet. Det innebär även att Johan kommer ansvara för intern och extern kommunikation avseende värdegrund, kultur och supporterfrågor. Johan har redan tillträtt befattningen och kommer parallellt med detta fortsätta med produktutveckling av Merchandise.

För att skapa bästa möjliga förutsättningar för att bli framgångsrik i detta arbete kommer Johan att adjungeras in i styrelsen i AIK Fotboll AB från och med den 28 september 2010 och fram till nästa ordinarie bolagsstämma.

- Vi är tacksamma att ha Åbro som samarbetspartner och att de hjälper samt stöttar oss i detta arbete. Johan är som gjord för att arbeta med dessa viktiga frågor, säger AIK:s vd Annela Yderberg.

Mats Gustavsson, ordförande AIK Fotboll AB

Annela Yderberg, vd AIK Fotboll AB