AIK Fotboll uppdaterar kontrollbalansräkningen

AIK Fotboll AB:s styrelse har konstaterat att det finns skäl att upprätta en kontrollbalansräkning genom att uppdatera den kontrollbalansräkningen som upprättades i samband med årsbokslutet. Årets upparbetade underskott ligger i nivå med att över 50 % av det egna kapitalet är förbrukat.

Styrelsen kan konstatera att det egna kapitalet, efter justeringar för dolda värden, mer än väl uppgår till mer än 50 % av det registrerade aktiekapitalet varför någon kapitalbrist inte bedöms föreligga.

Annela Yderberg, VD AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 62

E-post: annela.yderberg@aik.se

Erik Saers, CFO AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 11

E-post: erik.saers@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag och ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2011 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan Elit samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med FC Väsby United, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.