AIK Fotboll värvar Dino Beširović

AIK Fotboll är överens med Dino Beširović om ett avtal som sträcker sig till och med den 31 december 2025. 29-åringen är född i Portugal, men har bosniskt ursprung och har representerat Bosnien-Hercegovina i fyra A-landskamper. Beširović kommer på fri transfer och ansluter omgående till träningsverksamheten på Karlberg. AIK Fotboll arbetar på att få honom spelklar då transferfönstret öppnar i början av juli. Dino kommer att bära tröja nummer 19 i AIK.

– Dino är en etablerad toppspelare med bakgrund i de bosniska, kroatiska och ungerska toppligorna, dessutom har han A-landskamper för sitt Bosnien-Hercegovina. Dino är en mångsidig spelare som kan spela centralt på planen, såväl som ytter, nummer tio och i vissa fall forward. De egenskaper som bäst beskriver honom som spelare är tempo och intensitet, blandat med mycket bra tekniska färdigheter. På det personliga planet är han en familjefar med fru och två barn, med ett professionellt förhållningssätt till fotboll. Vi hälsar Dino varmt välkommen till AIK, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.

– Jag är stolt och glad att jag fått möjligheten att skriva på för en storklubb som AIK med sina mängder av supportrar. Hela processen har gått oerhört snabbt och jag tvekade inte alls då jag fick samtalet från AIK, säger Dino Beširović.

För en längre faktapresentation av Dino Beširović, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2023 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.