AIK Fotboll värvar Emmanuel Gono

AIK Fotboll har kommit överens med Emmanuel Gono om ett avtal som sträcker sig fram till 31 december 2027. Anfallaren har sedan starten av året provspelat för AIK och funnits med både i träning och träningsmatcher som spelats under försäsongen 2024.

– Gono är en spelare med enorm potential. Men låt oss ha tålamod med honom och ge honom trygghet och tillit. Välkommen Ema, säger AIK Fotbolls sportchef Thomas Berntsen.

– Jag är väldigt glad att få skriva på för AIK och jag är säker på att jag kommer ha en bra utveckling i klubben. Jag ser fram emot att göra mitt bästa och hjälpa laget att ta sig framåt, säger Emmanuel Gono.

För en längre faktapresentation av Emmanuel Gono, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, Sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 - 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.