AIK GOLF OCH AIK FOTBOLL GÅR SAMMAN AVSEENDE SOUVENIRFÖRSÄLJNING

NGM: AIK B.

AIKs Golfsektion och AIK Fotboll AB har kommit överens om att lägga samman sin souvenirverksamhet. Samarbetet innebär att parterna delar på samma webbshop, samt uppträder gemensamt vid upphandling av souvenirer. Detta innebär större utbud och bättre priser för båda parter.

- Vi har de senaste åren byggt upp både ett nätverk av leverantörer, och en känsla vad AIK:are efterfrågar och köper. I och med samarbetet med AIK Golf får vi chansen att bredda sortimentet, samt kan tack vare större volymer förhandla bättre villkor med leverantörerna, säger AIK Shop:s Johan Segui.

- Vi är en ännu liten sektion inom AIK, med ambition att växa, och detta samarbete ger våra medlemmar ett större utbud av AIK-profilerade varor. Nu kommer även våra yngre golfare att hitta kläder och accessoarer som passar deras livsstil och modeuppfattning, säger Karsten Landin, ordförande i AIK Golf.

Charlie Granfelt, VD, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 50

E-post: charlie.granfelt@aik.se

Karsten Landin, Ordförande, AIK Golf

E-post: commercial.creators@telia.com

Johan Wibäck, Informationsansvarig, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 32

E-post: johan.wiback@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, ett damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB bedriver också U-21 verksamhet för herrar i samarbetsklubben Väsby United, som säsongen 2008 spelar i Superettan.

AIK Fotboll AB-aktien är noterad på Nordic Growth Market (NGM). För ytterligare information kring AIK besök www.aik.se/fotboll

AIK Fotboll AB (publ), Box 1257, 171 24 Solna, Tel: +46 (0)8-735 96 50, Fax: +46 (0)8-735 96 79