AIK Shop lanserar ny webbshop

Lördagen den 20 januari 2018, kl 14:00 lanserar AIK Shop en ny webbshop. Den nya webbshopen har gjorts möjlig genom ett samarbete mellan AIK Fotboll och samarbetspartnern E37 samt River.

– Vi är övertygade om att AIK Shop i och med den nya webbshopen kommer att befästa sin position som ledande i Norden på merchandise och därmed öka intäkterna för klubben, säger Håkan Strandlund, tf vd på AIK Fotboll.

– Som en kreativ byrå är det väldigt utmanade att få arbeta med ett starkt varumärke och med det genomslag som AIK Fotboll har. Webbshopen har fått en ordentlig ansiktslyftning för att kunna möta klubbens och supportrarnas behov. Fokus har legat på användarvänlighet och identitet med målet att skapa en konkurrenskraftig och modern e-shop, enligt en större vision för digitalt och framtiden, säger Nicolas Belloni, experience director på River.

– AIK Fotboll tar ett kliv än längre in i den digitala eran med en helt ny upplevelse för alla supportrar, säger Gabriel Niklasson, kommunikations- och marknadsföringschef på AIK Fotboll.

AIK Shops nya webbshop är en uppgradering gentemot den tidigare upplagan med en ny design och en förbättrad funktionalitet. Tanken bakom den nya webbshopen är att det dels ska vara enklare att hitta den merchandise som man som köpare är intresserad av och samtidigt ska det bli enklare och smidigare att slutföra köpen online. Arbetet med den nya webbshopen har gjorts av AIK Fotboll tillsammans med samarbetspartnern E37 som byggt plattformen och River som designat sidan och konceptet.

I AIK Shops nya webbshop kommer hela sortimentet från AIK Fotbolls sedan årsskiftet nya huvudsamarbetspartner Nike att finnas tillgängligt.

Stefan Jonasson, kommersiell chef AIK Fotboll
070 - 431 12 57, stefan.jonasson@aikfotboll.se

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget är regerande svenska mästare och spelar 2019 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.