ALEX MILLER OCH AIK FOTBOLL GÅR SKILDA VÄGAR

Alex Miller har sagt upp sig som chefstränare för AIK Fotboll med omedelbar verkan. Ingen ersättare är utsedd, men arbetet för att utse en ny chefstränare för AIK Fotboll kommer därmed att påbörjas.

- Alex har gjort precis det han kom hit för att göra, räddat det allsvenska kontraktet. Vi har diskuterat de förutsättningar vi har och de utmaningar vi står inför 2011 och har med dessa som bakgrund kommit överens om att gå skilda vägar, säger AIK Fotbolls ordförande Mats Gustavsson.

- Jag vill tacka spelarna för deras professionella inställning och också supportrarna som gav laget ett bra stöd när vi behövde det som mest, säger avgående chefstränaren Alex Miller.

Alex Miller kontrakterades av AIK Fotboll den 22 juni 2010 och ledde laget i totalt 24 tävlingsmatcher. Debuten skedde borta mot Ängelholms FF i Svenska cupen och det blev avancemang (2-1) efter förlängning. I Allsvenskan ledde han laget i 16 omgångar och facit blev sju vinster, två oavgjorda samt sju förluster.

Totalt blev Alex Millers facit i de 24 tävlingsmatcherna: nio vinster, fyra oavgjorda och elva förluster. Höjdpunkterna var 2-0-segern på Råsunda mot de blivande svenska mästarna Malmö FF samt 2-0 hemma mot IF Elfsborg, vilket var AIK:s första seger mot boråsarna på över sju år.

Mats Gustavsson, Ordförande AIK Fotboll AB

Jens Andersson, Sportchef