Angående beslut av UEFA:s disciplinkommitté

UEFA:s disciplin kommitté (Control, Ethics and Disciplinary Body) har idag offentliggjort sina beslut gällande påföljder för AIK Fotboll avseende händelser i de två inledande omgångarna av kvalet till UEFA Champions League.

AIK Fotboll har ännu inte mottagit fullständiga beslut med underlag och dokumentation kring de anmälningar som gjorts mot klubben efter de två inledande omgångarna i kvalspelet till UEFA Champions League. AIK Fotboll väljer därför att inte kommentera besluten eller de uppgifter som förekommit i media förrän klubben har erhållit ett komplett material och haft möjlighet att sätta sig in i detta.

Jens T Andersson,  Klubbchef och VD AIK Fotboll

073 – 360 95 30, jens.andersson@aikfotboll.se

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget är regerande svenska mästare och spelar 2019 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.