Anton Salétros återvänder till AIK Fotboll

AIK Fotboll kan med glädje meddela att klubben är överens med Anton Salétros och hans franska klubb SM Caen om en transfer av den svenske mittfältaren som tidigare spelat 143 tävlingsmatcher för AIK. Parterna är överens om ett kontrakt som sträcker sig till och med den 31 december 2026. Anton ansluter omgående till AIK Fotboll och kommer att spela i tröja nummer 7. Klubben arbetar på att få honom spelklar så snart som möjligt.

– Att Anton väljer att komma hem till sitt älskade AIK mitt i sin höjd som spelare är helt fantastiskt. Med möjlighet till ytterligare ett år i Frankrike valde han ändå att återvända till oss. Anton kommer berika vår träningsmiljö med fin attityd samtidigt som han säkert kommer att bidra starkt i de matcher som kommer att få AIK att klättra i tabellen under hela sommaren och hösten, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.

– Jag är otroligt glad över att vara hemma. Att dra på sig AIK-tröjan kommer alltid vara lika speciellt. Men nu finns det inte tid till att prata, utan det är hårt jobb och fokus på uppgiften, säger Anton Salétros.

För en längre fakta-presentation av Anton Salétros, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2023 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.