Arenarapport från AIK Fotbolls Arenapanel

AIK Fotboll har tidigare tillkännagivit att Arenapanelen och styrelserna i AIK Fotboll AB och AIK Fotbollsförening enats om att rekommendera Swedbank Arena som hemmaarena för AIK Fotbolls herrlag från 2013.

Rekommendationen är baserad på en helhetsbedömning med de ekonomiska och sportsliga förutsättningarna som primära kriterier. Val av Swedbank Arena medför en relativ ekonomisk fördel, jämfört med Stockholmsarenan, om 12,79 mkr per år i enlighet med prognos baserad på offererade villkor och de antaganden som har gjorts. En fullständig redogörelse för upphandlingen, utvärderingen samt rekommendationen finns nu tillgänglig att läsa och ladda ner på AIK Fotbolls hemsida, aikfotboll.se. En genomgång av rapporten kommer att ske för AIK Fotbollsförenings medlemmar på ett Extra möte som kommer att hållas under oktober månad. Kallelse till mötet kommer att publiceras inom kort.

Johan Strömberg, ordförande AIK Fotboll AB, 070-510 57 75

Annela Yderberg, vd AIK Fotboll AB, 070-431 12 62

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2011 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med FC Väsby United, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.