Bartosz Grzelak ny chefstränare i AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med Bartosz Grzelak gällande rollen som chefstränare för AIK Fotbolls herrlag. Bartosz kommer närmast från Svenska Fotbollförbundet, där han varit assisterande förbundskapten för U21-landslaget, och avtalet mellan parterna gäller till och med den 31 december 2022.

– Vi är mycket glada och stolta över att vi kommit överens med Bartosz. Bartosz var en starkt bidragande person då vi vann SM-guld 2018 och med sin personlighet och sitt moderna ledarskap, där han står för en utveckling av spelare och ett framåtlutat spelsätt, så ser vi fram emot den kommande tiden tillsammans. Resan med Bartosz och den övriga staben på Karlberg för att skapa ett starkare AIK startar nu, säger AIK Fotbolls sportchef Henrik Jurelius.

– Jag känner mig oerhört stolt över uppdraget och samtidigt ödmjuk inför uppgiften. AIK är en enormt stor klubb med oerhört hängivna supportrar och jag vet att ledare, spelare och supportrar tillsammans kan skapa en kraft och energi som tar oss dit vi vill vara. Jag ser fram emot att få jobba med alla duktiga ledare och spelare fortast möjligt för att tillsammans påbörja vår resa framåt. Vi har ett hårt jobb framför oss, och det arbetet börjar redan idag, säger Bartosz Grzelak.

För en längre faktapresentation av Bartosz Grzelak, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Henrik Jurelius, sportchef (herr) AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 02
E-post: henrik.jurelius@aikfotboll.se

Denna information är sådan som AIK Fotboll AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2020 kl. 16:40 CET.