ERIK SAERS NY CFO HOS AIK FOTBOLL AB

(NGM:AIK B)

Erik Saers börjar som ny CFO hos AIK Fotboll den 21 mars 2011. Erik Saers har erfarenheter från egen verksamhet och har tidigare arbetat främst i finansbranschen för bland annat Finansinspektionen och Avanza Fondkommision AB. Saers har en examen i ekonomi från Handelshögskolan.

- Det ska bli spännande att möta en ny hårt konkurrensutsatt bransch, säger Erik Saers. Jag hoppas på att kunna bidra och hjälpa till att utveckla AIK Fotboll.

Erik Saers kommer att leda och utveckla ekonomifunktionen och kommer bland annat som en del i detta arbete vidareutveckla processer och rutiner för ekonomisk kontroll och styrning, prognos och analysstrukturer. Han kommer att få en viktig del i det pågående arbetet med kostnadsreduceringar samt i Bolagets olika projekt. Erik Saers kommer också att ingå i Bolagets ledningsgrupp.

- Erik Saers har en intressant bakgrund samt en kompetens och erfarenhet som kommer att göra stor skillnad för AIK Fotboll AB och för bolagets utveckling. Det är mycket glädjande att få möjlighet att knyta till sig Erik och att få ta del av den kompetens och erfarenhet som han besitter, säger Annela Yderberg, VD AIK Fotboll AB.

Erik Saers tillträder tjänsten den 21 mars 2011 och efterträder Owe Lundqvist som lämnar AIK Fotboll AB.

Annela Yderberg, VD

Tel nr: 08-735 96 62