• AIK Fotboll/

Förvaltningsrätten har avslagit AIK Fotbolls överklagan av Tillväxtverkets beslut gällande återbetalning av stöd för korttidsarbete

AIK Fotboll AB fick idag beskedet om att Förvaltningsrätten har avslagit AIK Fotbolls överklagan av Tillväxtverkets beslut gällande återbetalning av 5 842 995 kronor avseende stöd för korttidsarbete. AIK Fotboll kommer att överklaga beslutet.

Vi har tyvärr fått ett negativt besked från Förvaltningsrätten kommenterar Finansdirektör Håkan Strandlund. Domen grundar sig på att Tillväxtverket har gjort bedömningen att de ekonomiska svårigheterna som bolaget drabbades av under pandemin inte var tillfälliga. AIK Fotbolls egen uppfattning är fortsatt att de ekonomiska svårigheter som uppstod under pandemin var tillfälliga och att bolaget är berättigad till stöd i enlighet med de lagar och regler som gäller för stöd vid korttidsarbete. AIK Fotboll kommer därför att överklaga domen.

Denna information är sådan som AIK Fotboll är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-28 17:05 CET.

Håkan Strandlund, Finansdirektör AIK Fotboll AB
E-post: hakan.strandlund@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.