Henning Berg ny chefstränare för AIK Fotbolls herrlag

AIK Fotboll är överens med 53-årige Henning Berg om rollen som ny chefstränare för klubbens herrlag. Avtalet mellan parterna gäller till och med den 31 december 2025.

– AIK Fotboll är stolta över att välkomna Henning Berg som ny chefstränare. Vi kan förstås inte bortse från hans lysande karriär som spelare, men det är i första hand hans resultat som tränare som är avgörande för att vi tror att han är mycket lämplig att bli herrlagets nye chefstränare. Henning är ligamästare i flera länder som ansvarig tränare, och han har en lång erfarenhet från olika ligor, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.

– Jag ser fram emot att bli en del av AIK. Det är en stolt och traditionsrik klubb med fantastiska supportrar. AIK har en stor potential och jag ser verkligen fram emot att tillsammans med spelare, resten av tränarrummet, administration samt ledning utveckla och förbättra våra prestationer och resultat. Tillsammans ska vi göra allt vi kan för att ta AIK tillbaka till toppen av svensk fotboll, säger Henning Berg.

A
IK Fotboll kommer senare i veckan att bjuda in media till en presskonferens med Henning Berg. För en längre fakta-presentation av Henning Berg, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Denna information är sådan som AIK Fotboll AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 juli 2023 kl. 18:35 (CET).