Jesper Ceesay lämnar AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med IFK Norrköping FK om en omgående transfer av mittfältaren Jesper Ceesay. Jesper kom till AIK från IF Brommapojkarna och det blev sammanlagt 16 tävlingsmatcher för honom i AIK-tröjan.

– Jesper har inte fått den speltid som han önskat eller den utvecklingen som han vill. Vi har då haft en dialog med Jesper och de runt honom och till slut så hamnade vi i den här lösningen. Vi hade gärna sett Jesper kvar i AIK-tröjan över tid, men just nu matchade inte Jespers ambitioner med det AIK kan erbjuda, säger Manuel Lindberg, VD/klubbdirektör och tf sportchef.

AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala:

Klass         Från (kSEK) Till (kSEK)
I                          0         2 500
II                  2 500         5 000
III                 5 000       10 000
IV               10 000       20 000
V                20 000       40 000
VI               40 000       70 000

Transfern av Jesper Ceesay till IFK Norrköping FK hamnar i klass I. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s spelförsäljning med avdrag för agentarvoden och andra försäljningskostnader samt avskrivning på spelare.

För en längre faktapresentation av Jesper Ceesay, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Manuel Lindberg, VD/klubbdirektör och tf sportchef (herr)
Mobil: 070 – 843 18 91
E-post: manuel.lindberg@aikfotboll.se