JORGE ANCHÉN KLAR FÖR AIK

(NGM:AIK B)

AIK Fotboll AB har kommit överens med Club Atlético Bella Vista om övergången av Jorge Anchén. Kontraktet med Anchén löper på 3 år.

AIK Fotboll och Jorge Anchén, född 1980 i Uruguay, har enats om ett avtal som löper på 3 år. Anchén, 176 cm och 73 kg, har erfarenhet från spel i den argentinska samt i den uruguayanska förstaligan där han spelat såväl högerytter som högerback.

- Vi är glada över att knyta till oss Jorge. Vi ser att han skall bidra i konkurrensen offensivt och defensivt på högerkanten, säger AIK Fotbolls sportchef Ola Andersson.

Jorge Anchén har representerat Uruguays landslag vid 6 tillfällen, varav 5 i Copa América 2001.

Anchén anslöt till AIK Fotboll i samband med måndagens säsongsupptakt.

Ola Andersson, Sportchef

Tel nr: 08-735 96 50

E-post: ola.andersson@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, ett damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB bedriver också U-21 verksamhet för herrar i samarbetsklubben Väsby United, som spelar i Superettan. För ytterligare information kring AIK besök www.aik.se/fotboll.

AIK Fotboll AB (publ), Box 1257, 171 24 Solna, Tel: +46 (0)8-735 96 50, Fax: +46 (0)8-735 96 79