Kennedy Igboananike till AIK

AIK har värvat den 23-årige nigerianen Kennedy Igboananike. Avtalet är på tre år och Kennedy har spelat 62 matcher i Allsvenskan samt svarat för 15 mål i dessa.

- Kennedy har fotbollsegenskaper som ger oss fler offensiva verktyg, säger AIK:s sportchef Jens T Andersson.

2008-09 spelade forwarden Kennedy Igboananike för Vasalunds IF och bidrog till klubbens avancemang till Superettan genom att bli seriens skyttekung med sina 18 mål. Efter två säsonger i Vasalund gick han till Djurgården och efter totalt 62 allsvenska matcher och 15 mål är han nu klar för AIK.

Jens T Andersson, Sportchef

Tel nr: 08-735 96 30

E-post: jens.andersson@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2012 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med Akropolis IF, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.