KORRIGERAD KOMMUNIKÉ FRÅN AIK FOTBOLL AB ÅRSSTÄMMA DEN 11 MARS 2010

(NGM: AIK B)

Korrigeringen avser årets resultat för koncernen som uppgår till -7 050 886 SEK.

På årsstämma i AIK Fotboll AB (publ) den 11 mars 2010 beslöts att fastställa resultat- och balansräkning.

Följande beslut fattades av årsstämman:

• Fastställde resultat- och balansräkningen för moderbolaget och för koncernen. Årets resultat

-7 050 886 (korrigerad siffra) SEK läggs till den ackumulerade förlusten och att därmed –22 354 555 SEK överförs i ny räkning.

I och med att balanserade vinstmedel är negativa är det inte aktuellt med utdelning.

• Val i enlighet med nomineringskommitténs förslag till styrelse, omval av Lars-Göran Bergström, Per Bystedt, Mats Carlsson, Mikael Hagman, Thomas Lyth, Ronnie Smith, samt om nyval av Mats Gustavsson (ordförande), Per Hägerö, Göran Lööv och Emilia Reimer. Frank Bagge, Claes Hansen, Helen Hellströmer samt David Zaudy lämnar styrelsen.

• Att styrelsearvode ej skall utgå till styrelsens ledamöter och att revisorsarvode skall utgå enligt godkänd räkning.

• Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.

• Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare. Beslutet följde av styrelsen framlagt förslag.

• Tillsättning av valberedning i enlighet med av valberedningen framlagt förslag.

• Bemyndigande för styrelsen att längst intill tiden för nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av aktier.

• Minskning av Bolagets aktiekapital med 20 999 995 kronor. Minskningen av aktiekapitalet skall ske för täckning av förlust och utan indragning av aktier. Efter genomförd minskning uppgår Bolagets aktiekapital till 12 599 997 kronor.

Annela Yderberg, VD AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 62