Lucas Forsberg till Gif Sundsvall

AIK Fotboll är överens med Gif Sundsvall om en omgående transfer av den 19-årige backen Lucas Forsberg. Lucas kom 2021 till AIK och det blev sammanlagt en tävlingsmatch för honom i AIK-tröjan.

Lucas fotbollsäventyr går nu vidare i Giffarna Sundsvall och Superettan. Vi önskar Lucas ett stort lycka till i hans fortsatta karriär och hoppas få se honom tillbaka i AIK-tröjan i en framtid, säger Manuel Lindberg, VD/klubbdirektör och tf sportchef.

AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala:

Klass         Från (kSEK) Till (kSEK)
I                          0         2 500
II                  2 500         5 000
III                 5 000       10 000
IV               10 000       20 000
                20 000       40 000
VI               40 000       70 000

Transfern av Lucas Forsberg till Gif Sundsvall hamnar i klass I. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s spelförsäljning med avdrag för agentarvoden och andra försäljningskostnader samt avskrivning på spelare.

För en längre faktapresentation av Lucas Forsberg, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Manuel Lindberg, VD/klubbdirektör och tf sportchef (herr)
Mobil: 070 – 843 18 91
E-post: manuel.lindberg@aikfotboll.se