NIKLAS SANDBERG LÄMNAR AIK

NGM: AIK B.

AIK och den rumänska klubben CFR Cluj har kommit överens om en övergång av mittbacken Niklas Sandberg.

28-årige Sandberg har gjort två sejourer i AIK, närmast kom han till klubben från Café Opera 2004. Niklas Sandberg har sedan återkomsten till AIK etablerat sig som given mittback och på tre år fått vara med om degradering, serieseger i Superettan och allsvensk andraplats.

- Det har varit utvecklande att få vara en del av AIK under Rikard Norlings och Nebojsa Novakovics ledning, säger Sandberg.

- Det är tråkigt när en viktig spelare och person lämnar gruppen, men det är samtidigt inspirerande att utveckla spelare till en nivå där de kan gå vidare ut i Europa. Det är kul för Niklas att han får den här chansen och vi önskar honom all lycka och framgång i det nya landet, säger AIK:s sportchef Ola Andersson.

Niklas Sandberg åker till Rumänien den 30 maj 2007 varför den sista matchen i AIK-tröjan blev förlustderbyt mot Djurgården. Niklas blir den förste svenska spelaren i den Rumänska ligan.

Charlie Granfelt, VD, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 50