Nomineringskommitténs förslag till styrelse

Nomineringskommittén lämnar härmed sitt kompletta förslag till AIK Fotboll AB:s årsstämma torsdagen den 14:e mars 2013. Utgångspunkten för kommitténs arbete har varit koden för svensk bolagsstyrning och de ytterligare riktlinjer i överensstämmelse med koden (det så kallade "ägardirektivet") som huvudägaren AIK Fotbollsförening (AIK FF) och de större minoritetsägarna tillsammans har angett.

Nomineringskommittén har utifrån denna plattform även eftersträvat viss kontinuitet i styrelsearbetet och föreliggande förslag innebär därför att tre kandidater i styrelsens sammansättning fortsätter från föregående år. Nomineringskommittén vill påpeka att AIK FF håller årsmöte onsdag 6:e mars 2013. Den nya AIK FF-styrelsen som då väljs in kan välja att rösta annorlunda om sina representanter än nedan föreslaget. För-slaget nedan bygger emellertid på en intim dialog med nuvarande AIK FF-styrelse.

Valberedningens förslag:

Styrelseordförande:

Per Hägerö, nyval som styrelseordförande

Ledamöter:

Rickard Henze, omval

Ronnie Smith, omval

Manfred Aronsson, nyval

Christer Danielsson, nyval

Gustaf Eriksson, nyval

Johan Segui, nyval

Mats Carlsson, Lars Ekholmer och Johan Strömberg lämnar styrelsen i och med årsstämman den 14:e mars 2012. Thomas Gravius har lämnat styrelsen under verksamhetsåret som gick.

Nomineringskommittén, Stockholm 2012-03-06

Carl Jurell, Hans Christopher ”HC” Toll, Hans von Schreeb

(För fullständig presentation av föreslagna nya styrelserepresentanter, se bifogad fil)

Carl Jurell, Nomineringskommittén

Mobil: 0733-82 81 03 , E-post: carl@jurell.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2013 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.