Norrenergi ny samarbetspartner till AIK Fotboll

AIK Fotboll kan med stor glädje meddela att Norrenergi går in som ny exklusiv samarbetspartner till klubben. Norrenergi värmer i dagsläget fler än 100 000 människor som bor och arbetar i Solna och Sundbyberg samt andra närliggande kommuner.

Norrenergi AB är ett energibolag som fokuserar på att leverera fjärrvärme och fjärrkyla med ett stort miljöfokus, 2018 var andelen förnybart hela 98,8%. I veckan tecknades ett samarbetsavtal mellan AIK Fotboll och Norrenergi AB som sträcker sig över ett års tid.

– Vi på AIK Fotboll är enormt glada över att kunna presentera Norrenergi som vår nya samarbetspartner. Det känns särskilt glädjande eftersom det är ett lokalt förankrat företag som bland annat värmer och svalkar spelare och besökare på Friends Arena under våra arrangemang, säger AIK Fotbolls kommersielle chef Stefan Jonasson.

– Vi vet hur oerhört viktigt det är att känna tillhörighet när man växer upp och här kan ungdomsidrotten göra stor skillnad. Det känns roligt och meningsfullt att stötta ungdomsfotbollen hos AIK och vi är stolta att leverera värme och kyla till Friends Arena som både är AIK:s hemmaarena och svensk fotbolls nationalarena, säger Norrenergis marknadschef Maria Carvinge.

Stefan Jonasson, kommersiell chef AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 57