Omar Faraj klar för AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med den 20-årige anfallaren Omar Faraj om ett avtal som sträcker sig till och med den 31 december 2026. Faraj kommer senast från spel med Degerfors IF, där han under säsongen 2022 varit på lån från den spanska klubben Levante UD. Han ansluter till sin nya klubb inför säsongen 2023.

Det är med stor glädje som jag hälsar Omar välkommen hem till AIK igen. Vi tror att Omars styrkor i sitt targetspel och viljan att gå i djupled tillsammans med sin kraftfullhet kommer komma väl till pass hos oss, säger herrlagets sportchef Henrik Jurelius.

– Jag känner en otrolig glädje över att vara tillbaka i klubben. Att spela för AIK inför ett fullsatt Friends Arena är något jag har drömt om sedan jag var barn, säger Omar Faraj.

20-årige Omar Faraj, född den 9 mars 2002 i Stockholm, ägnade sina tidiga ungdomsår i Vasalunds IF och AIK Ungdomsfotboll. 2013 lämnade han AIK för att fortsätta sin utveckling i IF Brommapojkarna, där han några år senare gjorde sin seniordebut. Omar har därefter representerat den spanska klubben Levante UD och den allsvenska konkurrenten Degerfors IF.

För en längre faktapresentation av Omar Faraj, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Henrik Jurelius, sportchef (herr) AIK Fotboll
Mobil: 070 - 431 12 02
E-post: henrik.jurelius@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2022 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.