Rasmus Bonde lånas ut till Vasalunds IF

AIK Fotboll är överens med Vasalunds IF om en utlåning av den 21-årige backen Rasmus Bonde. Låneavtalet sträcker sig över hela säsongen 2024.

– Rasmus är i behov av regelbunden speltid och därför tror vi att en utlåning till Vasalunds IF är en bra lösning för alla parter. Han har haft en fin utveckling under vintern och vi ser fram emot att följa hans vidare utveckling i Vasalund, säger AIK Fotbolls sportchef, Thomas Berntsen.

För en längre faktapresentation av Rasmus Bonde, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, Sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 - 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.