ROBERT ÅHMAN-PERSSON TILL VIBORG

(NGM:AIK B)

AIK och Viborg Fodsports Forening är överens om att Viborg löser Robert Åhman-Persson från AIK. Den 20-årige U21-landslagsmannen lämnar AIK och ansluter till Viborg omgående.

- Vi hade gärna sett att Robert blivit kvar i AIK, men han valde själv att byta miljö med hopp om att få mer speltid i Viborg, säger AIK:s sportchef Ola Andersson.

- Det har varit ett svårt beslut att fatta, jag har trivts i AIK och utvecklats som spelare, men jag kände att det var rätt tid för mig att gå vidare till en ny miljö och där känns Viborg som en bra sådan, säger Robert Åhman-Persson.

- Vi kommer att fortsätta följa Roberts utveckling och önskar honom lycka och framgång i det nya landet och den nya klubben, säger Ola Andersson.

Som 16-åring kom Robert Åhman-Persson till AIK från Bälinge IF 2003. Totalt har det blivit 23 tävlingsmatcher och två mål i AIK-tröjan för Åhman-Persson.

Charlie Granfelt, VD, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 50

E-post: charlie.granfelt@aik.se

Ola Andersson, Sportchef, AIK Fotboll AB

Telnr: 08-735 96 68

E-post: ola.andersson@aik.se

Johan Wibäck, Informationsansvarig, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 32

E-post: johan.wiback@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, ett damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB bedriver också U-21 verksamhet för herrar i samarbetsklubben Väsby United, som spelar i div 1 Norra. För ytterligare information kring AIK besök www.aik.se/fotboll.

AIK Fotboll AB (publ), Box 1257, 171 24 Solna

Tel: +46 (0)8-735 96 50, Fax: +46 (0)8-735 96 79