Robert Lundström till AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med den norska klubben Vålerenga Fotboll om en övergång av spelaren Robert Lundström. AIK Fotboll och Lundström har tecknat ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2020.

– Robert är en naturlig wingback som har de egenskaper som vi eftersöker i positionen. Hans fart, löpkapacitet och disciplin ger oss möjligheten att vidareutveckla spelidén i den riktning som vi vill gå, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström.

– Det känns fantastiskt kul att återvända till Sverige och att få möjligheten att spela för en storklubb som AIK. Jag ser det här som en stor utmaning och jag ser redan fram emot min debut och att få möta mina nya lagkamrater och AIK-supportrarna, säger Robert Lundström.

– Med rekryteringen av Robert säkerställer AIK de egenskaper som laget behöver för att ge oss chansen att vara med från start 2018. I ett längre tidsperspektiv ökar konkurrenssituationen på wingback-positionen. Daniel Sundgren kommer fortsatt att vara under medicinering i vår, vilket innebär att det finns en osäkerhet kring hans tillgänglighet vilket i sin tur påverkat hur vi resonerat kring denna rekrytering, säger Björn Wesström.

Robert Lundström ansluter till AIK då försäsongsträningen inleds i början av januari 2018 och vi hälsar honom varmt välkommen till Allmänna Idrottsklubben.

Björn Wesström, Sportchef Herr AIK Fotboll
070 - 431 12 19, bjorn.wesstrom@aik.se

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2020 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.