Sotirios Papagiannopoulos förlänger med AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med Sotirios Papagiannopoulos om att förlänga avtalet över säsongen 2024 – med option på ytterligare ett år. Sotte anslöt till AIK sommaren 2020 och har sedan dess gjort 114 tävlingsframträdanden och fyra mål i den svartgula tröjan.

– Det är ett stort nöje för oss i AIK att förlänga kontraktet med Sotte. Sotte är en ledare på och utanför planen, och trots sin ålder är han fortfarande alltid tillgänglig i träning- och matchspel, säger AIK:s sportchef Thomas Berntsen.

– Att stanna i AIK är det jag strävat efter hela tiden. AIK är mitt hem och jag ser fram emot att starta i gång nästa säsong. Jag kommer göra allt jag kan för att AIK ska ta sig tillbaka dit vi hör hemma. Jag vill även framföra ett stort tack till alla supportrar för den kärleken jag har fått och får, säger Sotirios Papagiannopoulos.

För en längre fakta-presentation av Sotirios Papagiannopoulos, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2023 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.