Svea Ekonomi ny huvudsponsor till AIK Fotboll

AIK Fotboll kan med stolthet och glädje idag meddela att Svea Ekonomi är ny huvudsponsor till klubben och det nya avtalet löper över 2015.

Svea Ekonomi har de senaste tre säsongerna varit officiell samarbetspartner till AIK Fotboll och kliver nu upp som en av tre huvudsponsorer. AIK Fotboll är mycket stolta och glada över det utökade samarbetet med Svea Ekonomi och ser fram emot en långvarig relation som ska gynna bägge parter.

- Det känns oerhört kul att Svea Ekonomi nu blir en av våra huvudsponsorer. Det är ett starkt företag med en oerhörd kompetens som vi idag nyttjar för bland annat delbetalning av våra årskort. Att vi nu ökar vårt samarbete inför denna säsong innebär bland annat utökad exponering och flera nya spännande rättigheter, säger Niklas Nestlander, Kommersiell chef på AIK Fotboll.

- Vi är ett företag med våra rötter i Solna och då känns det helt naturligt att vidareutvecklas tillsammans. Särskilt nu när både vi och AIK har hela Europa som spelplan. Vårt varumärke är väletablerat, men med hjälp av AIK ser vi nu att vi kan stärka varumärket ytterligare. I det nya avtalet med AIK var det väldigt viktigt för oss att det fanns med en satsning på ungdoms-verksamheten så därför kommer vi bland annat att synas på deras tröjor också, säger Lennart Ågren, VD Svea Ekonomi.

AIK Fotboll AB och Svea Ekonomi tecknade den 12 april 2011 ett femårigt avtal. Svea Ekonomi blev då officiell samarbetspartner och har sedan dess haft sitt namn på AIK:s matchtröjor. AIK Fotboll har under de senaste åren haft ett mycket bra samarbete med Svea Ekonomi i bland annat fakturafrågor och det inför säsongen 2014 nya delbetalningssystemet av årskort.

Svea Ekonomi är en ledande aktör i Norden som sedan 1981 erbjuder finansiella och administrativa tjänster såsom finansiering, reskontrahantering och inkasso. De är ett Solna-företag som har haft sitt huvudkontor i Solna sedan 1985, har ca 645 anställda och verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna, Schweiz, Österrike och Tyskland.

AIK:s tre huvudsponsorer 2014 är därmed Åbro, adidas och Svea Ekonomi.

Niklas Nestlander, Kommersiell Chef, AIK Fotboll AB

070-431 12 58, niklas.nestlander@aik.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2014 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.