Svea Ekonomi ny samarbetspartner till AIK Fotboll

AIK Fotboll AB och Svea Ekonomi AB har tecknat ett femårigt samarbetsavtal. Avtalet löper till och med 2015. Svea Ekonomi blir officiell samarbetspartner och kommer bland annat från och med nästa allsvenska omgång att synas på AIK:s matchtröjor.

- Det känns mycket roligt att vi lyckats knyta till oss ytterligare en samarbetspartner inför Allsvenskan 2011. Svea Ekonomi har precis som många andra av våra samarbetspartners identifierat att AIK Fotboll är ett lag som är väl bevakat i media, säger Johan Cederbrant, Försäljnings- och marknadschef på AIK Fotboll AB.

- För både AIK Fotboll AB och Svea Ekonomi är det viktigt att inte enbart ha ett samarbetsavtal utan att också utveckla samarbetsformerna. Det handlar inte i första hand om sponsorpengar som ska ges, utan mer hur man kan dra nytta av varandras strategier och fördelar, exempelvis AIK:s stora och trogna publik och Svea Ekonomis intresse av att ta ytterligare marknadsandelar, säger Cederbrant.

- Som ett Solnaföretag med stort fotbollsintresse känns det naturligt för oss att synas tillsammans med AIK Fotboll, säger Lennart Ågren, VD Svea Ekonomi AB.

Svea Ekonomi är en finansiell företagsgrupp inom kredithantering som haft sitt huvudkontor i Solna sedan 1985. De är störst i Norden inom fakturaadministration och en av de största inom både factoring och inkasso.

Johan Cederbrant, Försäljnings- och marknadschef AIK Fotboll AB

E-post: johan.cederbrant@aik.se