Thomas Edselius tillträder tjänsten som ekonomichef i AIK Fotboll AB

Sedan den 12 december har AIK Fotboll AB anställt Thomas Edselius som ny ekonomichef. Thomas Edselius har erfarenhet från arbete som controller, ekonomichef, CFO och COO och har ekonomistyrning som främsta kompetensområde. Edselius kommer närmast från Linklaters Advokatbyrå där han har arbetat i sex år som CFO och COO.

- AIK Fotboll står inför en mycket spännande framtid med europaspel nästa år och ny arena 2013 och dessutom befinner sig Bolaget i  en dynamisk fas redo att ta nästa steg i utvecklingen, säger Thomas Edselius.

Edselius kommer att leda och utveckla ekonomifunktionen och kommer, bland annat som en del i detta arbete, vidareutveckla processer och rutiner för ekonomisk kontroll och styrning, prognos och analysstrukturer. Han kommer att få en viktig del i det pågående arbetet med kostnadsreduceringar samt i Bolagets olika projekt. Edselius kommer också att ingå i Bolagets ledningsgrupp.

- Thomas Edselius har den kompetens, erfarenhet och framförallt profil som vi behöver inom ekonomiområdet i AIK Fotboll AB. Jag är säker på att Thomas kommer att vara en stor tillgång inte minst genom att kunna vara aktiv i såväl det operativa som det strategiska arbetet. Jag ser fram emot att få med Thomas i teamet, säger Annela Yderberg, VD AIK Fotboll AB.

Thomas Edselius har tillträtt tjänsten och ersätter Erik Saers som har lämnat AIK Fotboll AB för nya uppdrag.

Annela Yderberg, VD, AIK Fotboll AB

Tel nr: 08-735 96 62

E-post: annela.yderberg@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2011 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med FC Väsby United, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.